ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

Κωδικός μαθήματος
OPT46
Μονάδες ECTS
3
Εξάμηνο
Εξάμηνο Δ
Κατηγορία μαθήματος
Περιγραφή μαθήματος
ΓΕΝΙΚΑ
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Διαλέξεις και Ασκήσεις Πράξης 3
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Ανάπτυξης Δεξιοτήτων, Επιλογής
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: OXI
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: Ελληνική
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS ΝΑΙ (στην Αγγλική)
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος ο φοιτητής θα είναι σε θέση:

Να αναλύει και να ερμηνεύει με κριτικό τρόπο επιστημονικά άρθρα.

Να αποκτήσει την ικανότητα σαφούς διατύπωσης του ερευνητικού προβλήματος και ανάπτυξης ερευνητικής πρότασης επιλέγοντας τις κατάλληλες διαδικασίες και προσεγγίσεις.

Να αναγνωρίζει και να εφαρμόζει τα κατάλληλα ερευνητικά εργαλεία.

Να γνωρίζει σε σημαντικό βαθμό εναλλακτικές τεχνικές διεξαγωγής ερευνών, ώστε να έχει τη δυνατότητα επιλογής των καταλληλότερων μεθόδων

Να γνωρίζει τις κυριότερες μεθόδους περιγραφικής και επαγωγικής στατιστικής που χρησιμοποιούνται στην επιστημονική έρευνα και να κατανοεί τα αποτελέσματα από τις αναλύσεις αυτές.

Να έχει επίγνωση των κανόνων επιστημονικής δεοντολογίας και της διαδικασίας δημοσίευσης των ερευνητικών αποτελεσμάτων.

Να επιμελείται την παρουσίαση των εργασιών του, με τρόπο επιστημονικά έγκυρο και επικοινωνιακά άρτιο.

Γενικές Ικανότητες

Ομαδική εργασία

Αυτόνομη Εργασία

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Τίτλος ενότητας Βιβλιογραφία Σύνδεσμος παρουσίασης
Εισαγωγή στην έρευνα – Παρουσίαση του μαθήματος Κεφ 1, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015).  
Παρουσίαση ερευνητικών πεδίων Κεφ 1, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015).  
Μεθοδολογία της έρευνας. Η οντολογική και επιστημολογική διάσταση της έρευνας. Κεφ 3, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015) & Σημειώσεις.  
Ανασκόπηση μεθόδων έρευνας στις οικονομικές επιστήμες Ι Κεφ 3, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015) & Σημειώσεις.  
Τεχνική διατύπωσης ερευνητικού προβλήματος. Κεφ 4, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015) & Σημειώσεις.  
Βιβλιογραφική ανασκόπηση (τεχνικές εντοπισμού και άντλησης βιβλιογραφίας) Κεφ 2, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015).  
Στάδια ερευνητικής διαδικασίας Ι Κεφ 6, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015) & Σημειώσεις.  
8.Στάδια ερευνητικής διαδικασίας ΙΙ Κεφ 7, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015).  
9. Ερευνητικά εργαλεία συλλογής δεδομένων Κεφ 4, Κεφ 9, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015).  
Τεχνικές στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων Κεφ 8, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015) & Σημειώσεις.  
11.Τεχνικές χρήσης και σύνταξης βιβλιογραφικών παραπομπών και αναφορών Κεφ 11, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015).  
Οδηγός συγγραφής ερευνητικής εργασίας και δημοσίευσης αυτής Κεφ 10, Κεφ 12, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015).  
Παρουσίαση ερευνητικών εργασιών φοιτητών Κεφ 13,Κεφ 14,Κεφ 15, Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015).  
Τρόποι αξιολόγησης φοιτητή:  
Πρόταση 1 Παρουσιάσεις εργασιών
Πρόταση 2 Τελική Εξέταση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ Πρόσωπο με πρόσωπο
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Επικοινωνία με φοιτητές μέσω email, eclass, PC, Video Projector, ΔιαδραστικόςΠίνακας

Ανάρτηση του εκπαιδευτικού υλικού και των διαλέξεων στην πλατφόρμα eclass

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 

Δραστηριότητα Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου
Διαλέξεις 27 ώρες διδασκαλίας
Εργαστήριο 12 ώρες
Συγγραφή εργασίας 10 ώρες
Αυτοτελής Μελέτη 26 ώρες
Σύνολο Μαθήματος 75 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

.

Παρουσιάσεις Άρθρων(Κατάθεση και προφορική παρουσίαση γραπτής εργασίας) 40%

Εξετάσεις στο τέλος του εξαμήνου (Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης & Ανάπτυξης) 60%

Σύνολο: 100%

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

, , . (2008). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας Αθήνα: Εκδόσεις Μεταίχμιο

Παπαναστασίου, Κ., Παπαναστασίου, Ε. (2016). Μεθοδολογία εκπαιδευτικής έρευνας. Αθήνα

Χαλικιάς, Μ., Σαμάντα – Ρούντη, Ε. (2016). Εισαγωγή στη μεθοδολογία έρευνας εκπόνησης επιστημονικών εργασιών. Αθήνα: Εκδόσεις Σύγχρονη Εκδοτική.

Φώλινας, Δ., Διαμαντόπουλος Ε. (2018). Μεθοδολογία έρευνας και στατιστική ανάλυση με τη χρήση υπολογιστή. Αθήνα: Εκδόσεις ΑΝΙΚΟΥΛΑ

Αναστασιάδου, Σ. (2012). Στατιστική και μεθοδολογία έρευνας στις κοινωνικές επιστήμες. Αθήνα: Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ

Παππάς, Θ. (2016). Η μεθοδολογία της επιστημονικής έρευνας στις ανθρωπιστικές επιστήμες. Αθήνα: Εκδόσεις ΚΑΡΔΑΜΙΤΣΑ

Χριστοδούλου, Δ. (2004). Επιστημονική μεθοδολογία οικονομικής επιχειρηματικής έρευνας. Αθήνα: Εκδόσεις ΓΚΙΟΥΡΔΑΣ

Ζαφειρόπουλος, Κ. (2015). Πώς γίνεται μία επιστημονική εργασία. Αθήνα: Εκδόσεις ΚΡΙΤΙΚΗ

Gray, D. (2018). Η ερευνητική μεθοδολογία στον πραγματικό κόσμο. Αθήνα: Εκδόσεις ΤΖΙΟΛΑ

Ιωσηφίδης, Θ. (2017). Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας και επιστημολογία των κοινωνικών επιστημών. Αθήνα: Εκδόσεις ΤΖΙΟΛΑ

Leavy, P. (2017).

Corbin, J., Strauss, A. (2014). Basics of qualitative research.

Creswell, J. (2018).